Zadania

Grupa 1 Geografowie:

  • Przedstawicie jakie surowce są wykorzystywane przy produkcji urządzeń elektronicznych takich jak : telefony, komputery, lodówki, pralki.
  • W jakich krajach są wydobywane
  • Jakie są tego konsekwencje dla tych krajów

Grupa 2 Fotoreporterzy:

Wasza gazeta ( New York Tims…..) powierzyła wam za zadanie zbadanie czy to prawda, że elektrośmieci są wysyłane do Chin, Indii, Afryki.

Podzielcie się zadaniami. Jedni przeprowadza śledztwo z jakich krajów odbywa się eksport, sposoby, środki transportu. Inni przygotują reportaże o sytuacji w krajach przetwarzających elektrośmieci.

Obejrzyjcie proponowane w Żródłach fimy, infografiki . ( Spróbujcie znaleźć samodzielnie potrzebne zdjęcia - wskazówka w j. angielskim elektrośmieci to "e-waste")

Przy korzystaniu z materiałów pamiętajcie o prawach autorskich.

Grupa 3 Przedsiębiorcy:

Wy jesteście biznesmenami. Potrzebujcie wycisnąć jak najwięcej pieniędzy ze zgromadzonych śmieci. Nie interesuje was ekologia. Korzystając z podanych materiałów przygotujcie dla kolegów raport - czy to sie opłaca?

Pokażcie jak robi się świetne biznesy.

Wyszukajcie nazwy firm które zajmują się tym śmieciowym procederem. Dlaczego opłaca się wywozić śmieci? Dlaczego do tych a nie innych krajów?Jak zachowują się firmy produkujące sprzęt elektroniczny?

Jak wygląda przetwarzanie elektrośmieci w Polsce?

Grupa 4 Ekolodzy

Waszym zadaniem będzie opowiedzenie co zrobiono, aby chronić środowisko przed szkodliwymi elektrośmieciami.

Sprawdzcie znaczenie pojęć: konwencja bazylejska, Make IT Fair, Basel Action Network, Greenpeace.
Zaproponujcie co my w naszej szkole możemy zrobić aby pomóc krajom Globalnego Południa.